11 Mart 2009

Yolculuklarda sadece, kendi halinde, sade

Yaylı çalgılara bayılıyorum.

Gözümü kapattım, açtım, kapattım yine;

Sesi açtım sonuna kadar ve uyudum.

Rüyadan dönüyordu bir çift,

Yolda karşılaştık, sanki bizdik.

Erkeğin saçları dökülmemiş, beyazdı yer yer

Olgun bir güven yayıyordu etrafına.

Kadında bir duru güzellik, ve en önemlisi

Anlamlıydı yüzü.

Gülümsedik yanyana geçerken.


Bahçelerden çok kendilerini sulayan

Gençlerle karşılaştım.

Haklıydılar,

Onların daha çok suya ihtiyacı vardı.

Benim de…

Suyun altında durdum bir süre.

Rüzgara döndüm kulaklarımı,

Yokoldu sesler, duyulmuyordu 

Gençlerin konuşmaları.

Sadece rüzgar ve su.


Neler yaratmadı ki bu rüzgar ve su

Diye geçirdim aklımdan.

Ne dağlara şekil vermiştir 

Yanağımdan aşağı süzülen su

Ne bitkiler döllemiştir 

Tenimi yalayan rüzgar.

Oradan ayrılırken gençlere selam verdim

Karşılık yoktu, herhalde görünmezdim o an

Başka türlüsü mümkün değildi

Evet evet en mantıklısı buydu

Görünmezdim.


Yanımda yürüyen rüzgara bir sigara uzattım

Almadı, peki dedim yaktım bir tane

Ama biliyordum, dayanamayacak yine içecekti o da

Bırakamazdı sigarayı, palavraydı hepsi

Nereden geliyorsun diye sordum

“Bir yerden gelip bir yere gitmem ben aslında

Zannedildiği gibi

Ben heryerdeyim, bilmem anlatabildim mi?”

Çok iyi anlamıştım

Sonra bir baktım yoktu.

Sigarama göz attım, yarıya gelmiş

Güldüm.



Uyandığımda sadece uyanmıştım 

Ve yol devam ediyordu.

Nefesli çalgılara bayılıyorum.

Sesi yükseltmek istedim, ama zaten…

Üzüldüm bir an.

Kendi sesimi azaltmaya karar verdim ben de…


Uyudum.


Rüyadan dönen kimseye rastlamadım,

Bir ben vardım ortalıkta.

Gerçi korkunç değildi bu durum

Uyumak için garip bir saatti

Saat kaçtı peki? Ne zamandır saate bakmamıştım

Yine de bakmadım

Biliyordum ki bir işe yaramayacak

Zamanın benimle ne işi olabilir ki


Bir traktör yanaştı, yavaşladı yanımda

Başımla selamladım onu

Saat kaç diye sordu

Bilmediğimi söyledim

Hem niye ilgilendiriyordu ki saat onu

Arkasından baktım

“Sana ne saatten be adam! 

Defol git rüyamdan” diye bağırdım

Gözden kayboldu


Uyandım, 

Rüyalarda sinirlenmek iyi değildi

Elbette ben de biliyordum bunu

Herkes bilir

Su.

Evet suya ihtiyacım vardı.

Bir dikişte içtim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder